Breaking News
Loading...

Info Post
Hokkaido adalah sebuah pulau yang terletak paling utara di Jepun.

Furano, Hokkaido Jepun.
Ketika musim bunga dan luruh, pemandangan di Hokkaido sungguh cantik. Antara tempat yang mesti dilawati ketika sampai disini adalah Furano. Kawasan Furano sangat wangi ketika bunga lavender berkembang disini.
Sakura di Hokkaido, Jepun
Ketika musim sejuk, salji sering turun di sini. Pemandangan salji di Hokkaido menyamai lebih kurang di New Zealand atau Switzerland. Salji sebenarnya sangat jarang turun di bahagian Tokyo dan sekitarnya tapi sebaliknya di Hokkaido.

Rusutsu Resort di Hokkaido adalah tempat ski & snowboard yang digilai penggemar ski. Salji di puncak gunung dan sekitar Rusutsu sangat berkualiti, ringan dan lembut. Resort ini diiktiraf sebagai antara resort terbaik dunia untuk sukan ski & snowboard. Makanan halal pun boleh dapat kat sini.

Replika ais salji Bangunan Sultan Abdul Samad ketika festival salji di Hokkaido.
Sapporo adalah ibu negeri Hokkaido. Sapporo adalah antara bandar metropolitan di Jepun. Susunan bandarnya sangat sistematik dan mempunya kemudahan pengangkutan yang sangat baik. Terdapat hotel dan pusat membeli-belah di stesen kereta api (eki) Sapporo. Terdapat juga makanan halal dan masjid di sini.

Musim luruh di Sapporo
Chitose pula adalah kawasan lapangan terbang antarabangsa mahupun domestik untuk sampai ke Hokkaido melalui pengangkutan udara. Lapangan terbangnya mempunya Taman Tema Doraemon yang pertama seumpamanya di dunia. Ada jugak komik Tora Aman versi bahasa Melayu disini. Menarik bukan?

Jika ada sebarang soalan, boleh kemukakan di ruangan komen di bawah ya.